Rekrutacja

Rekrutacja do przedszkoli miejskich prowadzonych przez Miasto Pabianice
w roku szkolnym 2025/2026

Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które obecnie uczęszczają do przedszkoli w dniach od 3 do 6 lutego 2025 r. składają deklarację
o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2025/2026 w przedszkolu, do którego uczęszcza dziecko.

Brak złożonej deklaracji w wyznaczonym wyżej terminie lub jej złożenie po terminie traktowane będzie przez dyrektorów przedszkoli jako rezygnacja
z przedszkola.

 

Od 14 lutego 2025 r. rozpoczyna się rekrutacja do Przedszkoli Miejskich na rok szkolny 2025/2026 prowadzona przez Miasto Pabianice.

Wnioski drogą elektroniczną można składać do 27 lutego 2025 r.

Uwaga ważne!

Przed wypełnieniem w systemie elektronicznym należy koniecznie zapoznać się z zasadami rekrutacji.

Zasady rekrutacji do przedszkoli miejskich na rok szkolny 2025/2026 (PDF, 249 KB)

Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest z wykorzystaniem systemu informatycznego https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/pabianice 

w terminach określonych w Zarządzeniu nr 513/2024/P Prezydenta Miasta Pabianic z dnia 23 grudnia 2024 r. w sprawie ustalenia na rok szkolny 2025/2026 harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz w postępowaniu uzupełniającym do przedszkoli miejskich i klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Pabianice.

Zarządzenie Prezydenta Miasta Pabianic nr 513/2024/P z dnia 23 grudnia 2024 r.

W rekrutacji biorą udział dzieci urodzone w latach 2019 - 2022, zamieszkałe w Pabianicach i poza miastem Pabianice.

Dzieci urodzone w 2023 r. nie biorą udziału w rekrutacji zasadniczej. Rodzice/prawni opiekunowie mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola w postępowaniu uzupełniającym.

Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica/prawnego opiekuna kandydata. We wniosku o przyjęcie należy wskazać wybrane przedszkole - maksymalnie trzy placówki według swoich preferencji w porządku od najbardziej do najmniej preferowanego. 

Wybranie jednego przedszkola na listę preferencji nie gwarantuje przyjęcia kandydata do wskazanej jednostki.

Wypełniony elektronicznie wniosek należy wydrukować tuż po jego podpisaniu i złożeniu w systemie elektronicznym.

Załączane przez rodzica do wniosku rekrutacyjnego dokumenty w formie zdjęć lub skanów muszą być czytelne, w rozdzielczości umożliwiającej komisji odczytanie ich treści.

Wniosek musi być podpisany elektronicznie (przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego) przez przynajmniej jednego rodzica.

W dniu 11 marca 2025 r. w siedzibie przedszkola zostanie podana do publicznej wiadomości lista kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do przedszkola. Stosowna wiadomość pojawi się również dla Państwa w systemie naboru elektronicznego.

W dniach od 11 marca 2025r. od godz. 12:00 do 14 marca 2025r. do godz. 16:00 w systemie elektronicznego naboru należy potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do przedszkola.

W dniu 19 marca 2025 r. w siedzibie przedszkola zostanie podana do publicznej wiadomości lista kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. Stosowna wiadomość pojawi się również dla Państwa w systemie naboru elektronicznego.

Wydrukowane i podpisane potwierdzenie woli oraz wniosek rekrutacyjny wraz z wymaganymi załącznikami rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany dostarczyć do przedszkola, do którego dziecko zostało przyjęte, w ciągu siedmiu dni roboczych od momentu publikacji list dzieci przyjętych.

Przydział dzieci do konkretnych oddziałów w przedszkolach nastąpi po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego. Organizacja grup przedszkolnych (jednorodnych wiekowo lub mieszanych) uzależniona jest od liczby i wieku dzieci kontynuujących edukację przedszkolną i przyjętych w rekrutacji.

PM4-2025-zarządzenie-TERMINY-REKRUTACJI.pdf